Galeria stary PRL - Moja motoryzacja

Idź do spisu treści

Menu główne:

Galeria stary PRL

Wydawana jest taka seria modeli samochodów o nazwie „Samochody PRL”. Ukazują się tam samochody które mają mało wspólnego z PRL-em. Brak tam jest samochodów które znajdowały się na rynku w wczesnym okresie PRL-u. W związku z tym przypominam wybrane modele samochodów które były szeroko użytkowane przez instytucje państwowe i osoby prywatne. Te które trafiały do rąk prywatnych to samochody głównie rozdzielane w dniu górnika „Barburka” lub w dniu hutnika „Floriana”. Były również samochody z NRD  IFA 8, IFA9 a następnie Wartburg.  Z ZSSR na rynek przydziałowy trafiały również samochody „Moskwicz”. Te ostanie były opisane w serri "Samochody PRL".

IFA 8 (dawny DKW) zwany "Dykata Klej i Woda" Rozdzielany w dniau górnika i hutnika. Poprzednik IFY 9 i Wartburga.

Citroen 11CV – samochód którym jeździli smutni panowie „UB”, potocznie zwany "demokratką".

Skoda  Tudor  - powszechnie używana jako samochód służbowy instytucji  państwowych.


Skoda 440 „Spartak” – pierwsze Skody które trafiły na rynek dla obywateli, na przydział. (1955-1959)


Fiat 600 -  przydzielany na „Barburkę” lub „Floriana”


Fiat 600 Multipla – przydzielany jak Fiat 600. Był to samochód 6-cio osobowy


Skoda 1000MB – Następca  Skody Octavii, model  zwany „1000 Małych Błędów” miedzy innymi  z powodu malej sztywności karoserii.  (1964-1969)

Simca Aronde  - sprzedawana za dolary w Peweksie.


Cinquecento - następca Fiata 126 produkowany w Tychach i Bielsko-Biała  

 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego